Forum www.nforummsts.fora.pl Strona Główna www.nforummsts.fora.pl
Forum o grze Microsoft Train Simulator, opowiadania
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FAQ

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.nforummsts.fora.pl Strona Główna -> Microsoft Train Simulator / FAQ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomekG
Administrator


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:28, 03 Gru 2008    Temat postu: FAQ

1. Gdzie/jak zainstalować trasę?

Trasa powinna znaleźć się w folderze Routes. Przykładowa ścieżka D:\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES. Trasa może posiadać swój własny instalator. Instalator może sam odnajdywać lokalizację symulatora, może mieć także ustawioną swobodną ścieżkę, która nie koniecznie musi się pokrywać z tym co mamy u siebie na komputerze. Musimy wtedy zmienić literę dysku i ewentualnie zmienić także ścieżkę. Tak jak widać to powyżej, ja zmieniłem ścieżkę domyślną instalatora z C:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES - na taką jaką mi się podobało, czy raczej na taką jaką mam u siebie .
Jeśli jednak ścieżka w instalatorze wygląda np. tak D:\Microsoft Games\Train Simulator, a instalujemy trasę, to najczęściej nie oznacza to, że musimy dopisać w niej dokładne miejsce gdzie trasa ma być zainstalowana, czyli w katalogu „..\..\ROUTES”. W takim przypadku instalator najczęściej wie co dalej z tym robić. Po instalacji zawsze można sprawdzić, czy trasa wgrała się tam gdzie powinna – czyli sprawdzić czy zmieniła się zawartość katalogu „..\..\ROUTES”.
Należy uważać też na to - i tyczy się to wszelkich dodatków - aby nie było podwójnego folderu, czyli aby ścieżka zamiast przykładowo tak:
D:\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES\WarszawaKraków
nie wyglądała tak:
D:\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES\WarszawaKraków\WarszawaKraków
- z takim ustawieniem instalacja nie zostanie przeprowadzona prawidłowo.
- po rozpakowaniu archiwum(rar, zip) musimy sprawdzić, przed „wrzuceniem „ takiego dodatku do odpowiedniego miejsca w naszym MSTS-ie, czy takich podwójnych folderów nie ma.
Po instalacji trasy należy:
- Sprawdzić czy trasa posiada plik wsadowy Installme.bat (nazwa tego pliku może być inna) Jeśli posiada należy go uruchomić, aby trasa pobrała pliki z podstawowych tras MSTS-a. W takich przypadkach możemy potrzebować wszystkich podstawowych tras dołączonych do gry.
- Należy zawsze czytać plik tekstowy (readme.txt, czytajto!.txt ....) lub inny stanowiący instrukcję i najczęściej dołączony do trasy, w którym autor dodatku informuje co do jego poprawnego działania jest potrzebne i co należy jeszcze wykonać by sfinalizować instalację.

Jeśli trasa nie działa w trybie eksploracji (tzw. wolnej jazdy – bez wybranego zadania) i nie posiada zadań należy zadanie chociażby najprostsze utworzyć.
Jeśli nie chcemy używać zadań z trasy i równocześnie ściągać potrzebnego taboru do nich to wyskakujących błędów o ich braku pozbywamy się w ten sposób, że otwieramy folder główny trasy („..\..\ROUTES\<twoja trasa>” ), i następnie pozbywamy się plików z folderów ACTIVITIES, TRAFFIC, SERVICES . Pliki w folderze PATHS jeśli takie istnieją mogą pozostać - umożliwi to tzw. „eksplorację” trasy bez wykonywania swojego (odrębnie stworzonego) zadania
Należy także usunąć pliki składów pociągów – rozszerzenie *.con - z folderu „..\..\Trains\Consists” naszego MSTS-a, które wraz z trasą (lub zadaniami) się tam ulokowały. Trzeba ich poszukać ręcznie (zawartość można obejrzeć WordPad-em ) lub za pomocą specjalnego programu ConBuilder



2. Gdzie i jak zainstalować lokomotywy/wagony?

Instalowany tabor powinien znaleźć się w folderze TRAINSET. Przykładowa ścieżka D:\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET. Dodatek może posiadać swój własny instalator. Instalator może sam odnajdywać lokalizację symulatora, może mieć także ustawioną swobodną ścieżkę, która nie koniecznie musi się pokrywać z tym co mamy u siebie na komputerze. Musimy wtedy zmienić literę dysku i ewentualnie zmienić także ścieżkę. Tak jak widać to powyżej, ja zmieniłem ścieżkę domyślną instalatora z C:\Program Files\Microsoft Games\Train Simulator\ TRAINS\TRAINSET - na taką jaką mi się podobało, czy raczej na taką jaką mam u siebie .
Jeśli jednak ścieżka w instalatorze wygląda np. tak D:\Microsoft Games\Train Simulator, a instalujemy nowy dodatek, to najczęściej nie oznacza to, że musimy dopisać w niej dokładne miejsce gdzie ma być zainstalowany, czyli w katalogu „..\..\TRAINS\TRAINSET”. W takim przypadku instalator najczęściej wie co dalej z tym robić. Po instalacji zawsze można sprawdzić, czy nowy pojazd wgrał się tam gdzie powinien – czyli sprawdzić czy zmieniła się zawartość katalogu „..\..\ROUTES”.
Należy uważać też na to - i tyczy się to wszelkich dodatków - aby nie było podwójnego folderu, czyli aby ścieżka zamiast przykładowo tak:
D:\Microsoft Games\Train Simulator\ TRAINS\TRAINSET\PKP_EU07
nie wyglądała tak:
D:\Microsoft Games\Train Simulator\ TRAINS\TRAINSET\PKP_EU07\PKP_EU07
- z takim ustawieniem instalacja nie zostanie przeprowadzona prawidłowo.
- po rozpakowaniu archiwum(rar, zip) musimy sprawdzić, przed „wrzuceniem „ takiego dodatku do odpowiedniego miejsca w naszym MSTS-ie, czy takich podwójnych folderów nie ma.
W tym momencie nowy tabor jest teoretycznie gotowy do użycia. Aby jednak lokomotywa / wagon poprawnie działały, musi mieć odpowiednie wpisy w pliku *.eng odnośnie zastosowanej (lub planowanych do zastosowania) kabiny i dźwięków - oczywiście musimy posiadać także tą kabinę i te dźwięki. Oczywiście możemy także sami dodać taką kabinę i dźwięki jakie chcemy/jakie posiadamy.

Dźwięki:
Dźwięki zazwyczaj ulokowane są w jednym z dwóch miejsc:
a) w folderze samej lokomotywy lub wagonu w postaci folderu SOUND. Przykładowo D:\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\trainset\OeBB_2143_038\SOUND
b) w folderze zbiorczym common.snd : D:\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\trainset\Common.snd\eu07

Rolę katalogu zbiorczego może spełniać także folder sound z pierwszego przykładu. Wtedy ścieżka do takiego katalogu - wpis w pliku *.eng - wygląda tak :
( "..\\..\\OeBB_2143_038\\SOUND\\2143Eng.sms" ) - dla dźwięku zewnętrznego lokomotywy i
( "..\\..\\OeBB_2143_038\\SOUND\\2143cab.sms" ) - dla dźwięku w kabinie.

No właśnie, lokomotywa i wagon posiadają dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne. Wagon towarowy tylko zewnętrzne oczywiście, a wagon osobowy nie zawsze posiada dźwięk wewnętrzny (tzw. widoku pasażera).

Wyżej podałem przykłady umiejscowienia dźwięków. Ale jak sprawdzić gdzie dana lokomotywa lub wagon „chce” aby te foldery, dźwięki się znalazły i jaką mają mieć nazwę?
To bardzo proste, wszystkie te informacje zawarte są w pliku *.eng dla lokomotywy i pliku *.wag dla wagonu. Plik taki otwieramy WordPadem i wyszukujemy ścieżki które odpowiadają za dźwięk. Ścieżki te zaczynają się od słowa Sound .

Przykład wpisu na lokomotywie Oebb_2143_038:

Sound ( "2143eng.sms" )
Sound ( "2143cab.sms" )

Lokomotywa “chce” więc aby dźwięki znajdowały się w jej folderze. Czyli w D:\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\trainset\OeBB_2143_038\SOUND

Myślę, że ten przykład wystarczy i reszta jest już oczywista.

Należy oczywiście pamiętać, że nie zawsze w nazwie pliku *.sms (plik sterujący dźwiękiem w symulatorze) będą występować słowa „eng” i „cab”. Może być to na przykład „Out” i „In”

Inną sprawą jest to, że w pliku *.sms też występują ścieżki. Może się więc zdarzyć tak, że w folderze sound danej lokomotywy będą tylko pliki *.sms, a już same pliki dźwiękowe będą się znajdowały (powinny się znajdować) np. w folderze zbiorczym. Ale gdy już wiemy „z czym to się je” to nie stanowi to większego problemu.(pliki *.sms otwieramy także WordPadem)

Kabiny:
Sprawa wygląda podobnie jak z dźwiękami. Czyli kabina może znajdować się albo w folderze Cabview w samym folderze lokomotywy, lub w katalogu zbiorczym common.cab. Katalogiem zbiorczym może być plik Cabview danej lokomotywy - czyli analogicznie jak w przypadku dźwięków. Jest jednak mała różnica dotycząca katalogów zbiorczych dla kabin, a ściślej sposobu tworzenia wpisów w plikach *.cvf , odpowiedzialnych za „sterowanie” kabiną. Są dwa sposoby umieszczania tego pliku sterującego:
1. w podkatalogu CABVIEW, umieszczonym w katalogu danego pojazdu.
2. w katalogu zbiorczym dla kilku pojazdów np. ..\TRAINS\TRAINSET\Common.cab\<nazwa>

W przypadku umieszczenia w podkatalogu CABVIEW danego pojazdu ścieżka w pliku *.eng ma najprostszą postać:

CabView ( OBB2143.cvf )

W przypadku ulokowania w katalogu zbiorczym (tzn. dla kilku pojazdów) wpis musi mieć inną postać:

CabView ( ..//..//Common.cab//OBB2143//OBB2143.cvf )


(zamiast znaku „//” można użyć znak „\” )
Dodatkowo wpisy w takim „zamiejscowym” pliku *.cvf muszą zawierać pełną ścieżkę dla plików *.ace (plików odtwarzanego obrazu kabiny) , pomimo że najczęściej znajdują się w tym samym miejscu. Przykłady:

CabViewFile ( ..\\..\\Common.Cab\\OBB2143\\front.ace )
Graphic ( ..\\..\\Common.Cab\\OBB2143\\fahrtw.ace )

Taką samą postać powinien mieć też plik *.cvf umieszczony „samotnie” w podkatalogu CABVIEW (tzn. gdy pliki *.ace są po prostu .. gdzie indziej).
Wygląda więc to niby tak samo jak przy dźwiękach, a jednak trzeba działać trochę inaczej. Ot taki MSTS-owy wybryk. Pliki *.cvf również można edytować przy użyciu WordPad-a.


3. Jak zrobić zadanie?

A) Tworzenie swojego nowego składu
Aby zrobić zadanie musimy najpierw utworzyć swój skład. Odłóżmy na razie samo tworzenie zadania i skupmy się na stworzeniu samego składu. Nie musimy przecież tworzyć zadania, aby sprawdzić daną lokomotywę lub wagon w eksploracji trasy. Możemy chcieć np. sprawdzić czy tabor który właśnie wpadł w nasze ręce nam się w ogóle spodoba na tyle , aby na naszym dysku zajmować miejsce Wink Skład tworzymy w edytorze dołączonym do gry o nazwie „TRAIN SIMULATOR EDITORS & TOOLS”, a robimy to następująco:
- otwieramy edytor: Start -> Wszystkie programy -> Microsoft Games -> Train Simulator -> Train Simulator Editors & Tools. Pojawia nam się główne okno, gdzie wybieramy opcję „Edytor Misji” i jak można się domyślić otwiera się nam Edytor Misji(zadań) Wink W opcjach wybieramy: Plik -> Nowy. Teraz pojawia się nam okienko które prosi nas o wybór trasy. Wybieramy Tutorial Route i zatwierdzamy. Pojawia się nam okienko proszące nas o podanie nazwy wyświetlanej misji. Domyślnie jest to „Nowa misja” i tak możemy to zostawić, czyli dajemy „ok.” Teraz interesuje nas to co jest po prawej stronie okna edytora, czyli część „Gracz”, „Serwis gracza”. Wybieramy „Nowy”. Pojawia nam się okienko „Edycja serwisu”. W części „Skład” wybieramy „Nowy”. Pojawia się okienko „Edytor tworzenia nowego składu”. W polach „Nazwa” i „Pokaż nazwę” wpisujemy nazwę tworzonego składu. Nazwa którą wpiszemy w polu „Pokaż nazwę” będzie dla nas widoczna w grze.(Obie nazwy mogą być takie same) Niżej mamy do wyboru typ taboru z którego chcemy zestawić skład, a po prawej stronie sam tabor. Gdy klikniemy na daną lokomotywę/wagon dwukrotnie, pojawiają się one w dolnym, niebieskim okienku podglądu składu. W okienku tym mamy możliwość obrócenia lokomotywy/wagonu, a czyni się to prawym przyciskiem myszy. Możemy tam także usunąć tabor z okienka podglądu przesuwając go na pole „Odczep” znajdujące się poniżej. Gdy zestawimy już skład dajemy „Zapisz i wyjdź”. Po tym zamykamy okienko „Edycja serwisu” poprzez „Anuluj”(w przypadku jeśli nie tworzymy zadania nie wpisujemy nic w polach nazw w tym oknie) i zamykamy edytor. Skład już jest dostępny w grze.

B) Tworzenie ścieżki/przebiegu dla naszego składu
- otwieramy edytor: Start -> Wszystkie programy -> Microsoft Games -> Train Simulator -> Train Simulator Editors & Tools. Pojawia nam się główne okno, gdzie wybieramy opcję „Edytor Misji” i jak można się domyślić otwiera się nam Edytor Misji(zadań) Wink W opcjach wybieramy: Plik -> Nowy. Teraz pojawia się nam okienko które prosi nas o wybór trasy. Wybieramy trasę na której chcemy utworzyć zadanie i następnie wpisujemy dla niego nazwę(można ją później zmienić) Po wciśnięciu „Ok.” w okienku pojawia się nasza trasa, którą za pomocą myszki możemy przesuwać, a także przybliżać i oddalać(prawy przycisk myszki i przesuwanie w górę lub w dół)
Następnie w opcji „Gracz” - „ Serwis Gracza” wybieramy „Nowy”. Pojawia się okienko „Edycja serwisu” W polach „Nazwa” i pokaż nazwę wpisujemy nazwę naszego składu(może być to np. nazwa zadania). Wybieramy skład. Może to być skład stworzony już wcześniej, lub tworzymy nowy. Poniżej mamy opcję dotyczące Path’a. Dajemy na „Nowy” . Otwiera się okienko które prosi nas o podanie nazwy trasy. Nie musi być to nazwa trasy. Nazwa może być dowolna, byleby nie pokrywała się z wcześniejszą już istniejącą. Jeśli tak się stanie to zostaniemy o tym poinformowani i będziemy ją musieli zmienić. Po daniu „OK” zostajemy poproszeni o podanie nazwy Patha. Jego nazwa może być taka sama jak ta którą podaliśmy chwilę wcześniej. Podajemy i zatwierdzamy. Teraz pokazuje się nam okienko „Edycja Patha”. Wypełniamy pola „Stacja początkowa” i „Stacja końcowa” Nazwy mogą być dowolne, lecz warto wpisać nazwy stacji które w symulacji będą rzeczywiście w tych dwóch miejscach występować, ponieważ to co wpiszemy będzie później widoczne podczas wybierania zadania. Następnie interesuje nas największe okienko edytora, czyli to w którym przedstawiona jest nasza trasa. W opcji „Widok” zaznaczamy to co chcemy aby było widoczne na trasie w tym dużym oknie.
Teraz nadszedł czas na wyznaczenie trasy naszego pociągu. Odpowiedni manewrując mapką trasy(czyli przesuwając i przybliżając Wink ) wybieramy miejsce z którego chcemy wystartować. Prawym przyciskiem myszki wciskamy w interesującym nas miejscu , pojawia się lista. Dostępna na niej w tej chwili jest jedna pozycja „Umieść punkt startowy”. Zaznaczamy ją. Po zaznaczeniu widzimy zieloną kreskę która pokazuje nam drogę naszego pociągu. Niebieskie kółeczko z zieloną obwódką to punkt startowy, a niebieskie z czerwoną to punkt końcowy(możemy je przesuwać za pomocą myszki). Jeśli chcemy aby ścieżka „poszła w odwrotnym kierunku, wciskamy prawym przyciskiem myszy w obrębie mapki trasy i zaznaczamy „Droga w przeciwnym kierunku” Trasę można zmieniać za pomocą zielonych punktów z czarną kreseczką, które obrazują zwrotnice. Klikamy na takim punkcie prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Wybierz inny kierunek toru”. Wciskając prawym przyciskiem na drodze naszego pociągu możemy także wybrać miejsce w którym ta droga ma się zakończyć(„Umieść punkt końcowy”).
Gdy mamy już ustaloną trasę naszego składu w okienku „Edycja Patha” dajemy „Zapisz i wyjdź”, a następnie potwierdzamy zachowanie zmian. Po zatwierdzeniu znowu widzimy okienko „Edycja serwisu” w którym pojawiły nam się na dole stacje przez które będziemy przejeżdżać naszym pociągiem. Jeśli nasz pociąg jest pociągiem osobowym to zaznaczamy te stacje(kwadraciki) na których chcemy aby nasz pociąg się zatrzymywał. Po zaznaczeniu dajemy „OK” Teraz czas na „obróbkę” końcową.
W opcjach po prawej stronie zaznaczamy/ustalamy:
- „Poziom trudności”. Nie ma to znaczenia dla samego zadania i jest tylko informacją dla gracza. Zaznaczamy więc opcję, która naszym zdaniem jest odpowiednia dla naszego zadania.
- „Czas rozpoczęcia” -czyli wybieramy godzinę w której zacznie się nasze zadanie.
- „Edytuj opis misji”, „Edytuj streszczenie misji”. Po wciśnięciu tych prostokątów otwierają nam się okna w których wpisujemy informacje(potrzebne lub nie Wink ) na temat tworzonego zadania, które będą wyświetlane na początku gry. Po wpisaniu informacji zamykamy te okna. Co ważne - tych okien NIE MOŻEMY ZOSTAWIĆ PUSTYCH, MUSIMY w nie wpisać cokolwiek aby zadnie można było uruchomić.

Poniżej mamy jeszcze opcje które pozwalają ustalić porę roku i pogodę jaka będzie występować w naszym zadaniu, a także ilość zwierząt jeśli takie na trasie występują.

Pamiętać też trzeba o czasach postoju na stacjach, które mogą być np. zbyt długie(chodzi o czas który musi upłynąć od wciśnięcia klawisza "enter"). Zmieniamy je w ten sposób, że podczas tworzenia(po zapisaniu patha/przebiegu) zadania klikamy prawym przyciskiem myszy na niebieskie kreski przedstawiające perony(trzeba zaznaczyć w opcji „Widok”, aby perony były widoczne) następnie wybieramy „Opcje” i zmieniamy ilość czekających na peronach pasażerów.

Bardzo ważną rzeczą jest ustalenie czasów przyjazdu i odjazdu naszego pociągu z poszczególnych stacji. Służy do tego pole „Edycja rozkładu jazdy” Klikamy na ten prostokąt z tą opcją i otwiera nam się okienko. Czasy te możemy ustalić na dwa sposoby:
a) automatycznie, czyli zaznaczając opcję „Oblicz”. Jest to jednak sposób niedokładny. Można go oczywiście zmieniać kombinując z cyframi po prawej stronie. Domyślnie są ustawione na 75. Klikając na nie dwa razy powodujemy otwarcie okienka gdzie zmieniamy tą liczbę/te liczby. A następnie dajemy oblicz. Trzeba z tym trochę pokombinować.
b) Ręcznie, czyli sami wpisujemy czasy odjazdu i przyjazdu. Otwieramy okienko "Edycja rokładu jazdy" Klikamy dw razy na domyślną godzinę w okienku(należy kliknąć na godzinę przyjazdu) i pojawia się nam okienko gdzie wpisujemy godzinę odjazdu i wciskamy "OK" Następne jeszcze raz klikamy na godzinę w okienku(znowu należy kliknąć na godzinę przyjazdu) i wpisujemy godzinę przyjazdu. I tak po kolei. W tym przypadku jeśli trasa jest wykonana realistycznie możemy posługiwać się prawdziwymi rozkładami jazdy. Możemy także przejechać się pociągiem w zadaniu(przed dodaniem dodatkowego ruchu), lub przejechać się w eksploracji trasy i pospisywać sobie czasy dojazdu dla pociągów osobowych pospiesznych itd. Oczywiście w tworzonym zadaniu zawsze coś może zmienić te czasy – a to będziemy musieli przepuścić jakiś pociąg planowo, nieplanowo..., a to jakieś prace na stacji będą się odbywać... itd. itp. Także wiadomo, że te czasy mogą ulec zmianie, lub pociąg(w razie jakiegoś nieplanowego wydarzenia) może się spóźnić. To trzeba wziąć pod uwagę, ale zawsze jakieś orientacyjne czasy będziemy mieli)

Jeśli już ustaliliśmy czasy, to zamykamy okno z nimi. Teraz pozostaje nam wcisnąć u góry opcję „Plik” Następnie „Oblicz i zapisz” Otworzy się okienko gdzie musimy wpisać nazwę dla zadania. (Dokładnie jest to nazwa dla pliku). Wpisujemy i zapisujemy.
Po tej czynności zadanie gotowe jest już do użytku. Oczywiście nie posiada dodatkowego ruchu i składów stojących na bocznicach.


C) Dodatkowy ruch pociągów.
Żeby zadanie było kompletne i przyjemniej się w nim jechało potrzebny jest jeszcze dodatkowy ruch, czyli wirtualni maszyniści, a także składy stojące gdzieś na bocznych torach.
Może na początku jeszcze napiszę, że dodając te dodatkowe składy musimy się kierować także mocą naszego komputera...

Nasze zadnie jest już więc przejezdne. Brakuje nam tylko dodatkowego ruchu. Jak go zrobić?
Opcja za to odpowiedzialna znajduję się na dole z prawej strony edytora. Oczywiście musimy mieć nasze zadanie otwarte Wink Część ta ma nazwę „Pozostały ruch kolejowy(składy prowadzone przez komputer)” Wybieramy przycisk „Nowy”. Otwiera się nam okienko gdzie musimy wpisać nazwę dla naszego dodatkowego ruchu - wpisujemy jakąś i dajemy „OK”, pojawia się nam drugie okienko „Nazwa sekcji nasilenia ruchu” wpisujemy ją(może być taka sama jak ta którą wpisaliśmy we wcześniejszym okienku) i dajemy „OK”. W części „Pozostały ruch kolejowy(składy prowadzone przez komputer)” dostępna stała się opcja „Edycja” – klikamy na nią. Pojawia nam się okienko „Opcje pozostałych składów” Wciskamy „Nowy” i pojawia się nam okienko edycja serwisu. Postępujemy tak jak przy tworzeniu swojego składu i przebiegu. To już umiemy zrobić. A jeśli nie to odsyłam do części FAQ, w której jest to opisane.
Gdy już utworzymy skład i ścieżkę dla dodatkowego pociągu i wciśniemy „OK” wracamy z powrotem(automatycznie) do okna „ Opcje pozostałych składów” w rozwijanym menu wyboru serwisu odnajdujemy nazwę utworzonego przez siebie składu, który ma się pojawić jako dodatkowy ruch. Znajdujemy i zaznaczamy. Teraz klikamy na opcję która znajduje się poniżej „Umieść na liście” Pojawia się okienko „Czas” Wpisujemy więc w nim czas w którym nasz dodatkowy pociąg powinien się pojawić na trasie, po czym naciskamy „OK” Oczywiście musi się pojawić w takim czasie żebyśmy mogli się z nim minąć, czy raczej żebyśmy go mogli zobaczyć. Możemy teraz wstawiać następne pociągi naszego dodatkowego ruchu(Opcja „Nowy” w okienku „Opcje pozostałych składów”. Kiedy mam już dodatkowy ruch pozostaje nam jeszcze ewentualnie dodać wolno stojące składy na bocznicach.


D) Dodawanie wolno stojących składów
Robi się to następująco:
(Czynności te wykonujemy po utworzeniu i zapisaniu przebiegu/patha)
Prawym przyciskiem myszki klikamy w miejsce(tor) na którym chcemy taki skład ustawić, następnie zaznaczamy opcję „Wstawienie wolnego składu”. Pojawia nam się okienko w który możemy wybrać skład z rozwijanej listy, lub stworzyć nowy. Postępujemy tak jak poprzednio przy tworzeniu składu swojego pociągu i składu dla dodatkowego ruchu. Gdy już zdecydowaliśmy się jaki to ma być skład wciskamy „OK” i skład pojawia się na mapce. Możemy go przesuwać za pomocą myszki, a klikając na nim prawym przyciskiem myszy powodujemy pojawienie się opcji, które pozwalają nam skład ten obrócić, skasować lub edytować. Przy ustawianiu tych składów trzeba oczywiście uważać, aby nie zablokowć ruchu pociągów na trasie. Nie ma z tym problemu ponieważ ruch pociągów widzimy w postaci zielonej kreski dla pociągu gracza i różowych kresek dla dodatkowego ruchu.(włączamy/wyłączamy je w opcji ”Widok) Później pozostaje zapisanie zadania(„Oblicz i Zapisz”) i można życzyć przyjemnej jazdy Smile



P.S. W zależności od wersji stosowanego spolszczenia mogą pojawić się pewne różnice między FAQ, a Twoim MSTS-em.

4. CO ZROBIĆ GDY ŚCIĄGNELIŚMY ZADANIE I PRZY PRÓBIE JEGO URUCHOMIENIA MSTS WYRZUCA NAM KOMUNIKATY O BRAKU TABORU?

Oczywiście najprościej odpowiedzieć, że trzeba ściągnąć brakujący tabor

Często przy sciąganiu zadań z netu pojawia się problem braku taboru, lub też problem polegający na innych nazwach tego samego(np. ten sam wagon,lokomotywa w packu i osobno, inne nazwy na różnych serwisach). Jest na to prosty sposób. Jeśli nie możemy podmienić taboru w edytorze zadań, a ja np. nie mogę, bo w razie jakiegoś braku w edytorze wyskakuje błąd i wysyła mnie do Bila Wink, robię to w inny sposób:

Otwieram TrainStore i uruchamiam zadanie w którym mi tego taboru brakuje. Oczywiście wyskakuje komunikat, że czegoś brakuje i czy kontynuować mimo to. Dajemy na "tak". Oczywiście zadanie nam się nie uruchomi, ale jeśli tak zrobimy, to w ten sposób wyodrębnimy w katalogu "consist" MSTS-a tylko te pliki con, które występują w zadaniu.

Potem taki plik con otwieramy WordPadem i możemy już bez problemu zmieniać tabor. Np. mamy coś takiego:

)
Wagon (
WagonData ( CDvagBtn CDvagBtn752 )
UiD ( 2 )


My zamiast tego chcemy użyć wagonu o przykładowej nazwie katalogu X122 i nazwie pliku wag X122A. A więc zmieniamy to w ten sposób, że pierwszy wpis to nazwa pliku wag, drugi to nazwa folderu. Będzie to wyglądać tak:

)
Wagon (
WagonData ( X122A X122 )
UiD ( 2 )

I w ten sposób mamy wagon podmieniony Smile

Tak samo możemy postąpić z lokomotywą. Chociaż jeśli chodzi o lokomotywy to zdarza się, że taka podmiana nie pasuje MSTS-owi.
Zawsze jednak po takiej podmianie można już takie zadanie/skład otworzyć w edytorzei tam bez problemu podmienić i zapisać.

Pamiętać także należy o wolno stojących składach. Te znajdziemy otwierając plik zadania(act) w folderze Activities danej trasy.
Szukamy wolnostąjących składów( "Loose consist." na dole strony)) i zamieniamy je w ten sam sposób jak pliki con.

Jeszcze prościej zrobić wszystko za pomocą ConBUilder-a, ale to porada dla tych którzy go nie uzywają z jakiegoś powodu Wink (nie da się w nim jednak podmienić wolnostojących składów z pliku act) Miłego podmieniania Wink

Jeśli ktoś znajdzie błąd w FAQ to proszę o informację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.nforummsts.fora.pl Strona Główna -> Microsoft Train Simulator / FAQ Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin